Fokus på affärer och fler mötesplatser på SFF 2024
Uppladdningen för nästa års upplaga av Stockholm Furniture Fair är i full gång och mässledningen lovar fullt fokus på förutsättningar för nya affärer.
- Inför 2024 lägger Stockholm Furniture Fair all fokus på att stärka affären för de utställande företagen och skapa en dynamisk mässupplevelse för arkitekter och inköpare. För att säkerhetsställa att mässans inramning håller hög nivå skapas designbarer i varje hall, fler mötesplatser, samt en VIP-lounge. Här finns förutsättningarna för att göra affärer samt samlas på after-work för vidare networking, säger Hanna Nova Beatrice, projektchef för mässan.
2024 bjuder på ett omfattande program med inbjudna internationella arkitekter och inköpare som bjuds på två dagar på mässan. Man bjuder även in tre olika grupper med internationell media med ett tvådagars-program på mässan för att ge mervärde till de utställande företagen.
Bland de bokade utställarna 2024 finns företag som Massproductions, Hem, Vestre, String, La Palma, Gärsnäs, Blå Station, Lammhults, Karl Andersson & Söner och Lintex. Nya utställare inkluderar finska Vaarnii, danska Niko June och koreanska Wekino With. I år erbjuder mässan fler flexibla lösningar med möjlighet att boka del i samlingsmontrar eller nyckelfärdiga montrar i olika storlekar och med fast prissättning där allt är inkluderat.
- Stockholm Furniture Fair är en viktig mötes- och marknadsplats för många av våra medlemsföretag och vi på TMF ser fram emot nästa års upplaga. Vi ser också fram emot hur mässan utvecklas för att möta framtidens behov och de affärer vi vet att sammanhanget brukar generera för våra företag, säger David Johnsson, vd TMF.
Läs mer om mässor och andra marknadsplatsers betydelse för möbelindustrin
SFF 2024 - mässans webbplats